Diskuse k článku Expertiment S
20/04/07 23:26
Autentické výroky studentů, kteří poznali Experiment S "na vlastní kůži". Koncertu se zúčastnili se studenti z gymnázií Jihlava, Pardubice, Příbram, Soběslav, Trhové Sviny a Praha - První obnovené reálné gymnázium, gymnázium Chodovická, Písnická a Zatlanka.
V komentářích označte hlášku, která je podle Vás nejlepší! Po dalších koncertech budeme v soutěži o "hlášku roku" pokračovat.
Původní článek o Experimentu S najdete zde a diskusi Olgy a Petra Kadlece ke koncertu zde
V komentářích označte hlášku, která je podle Vás nejlepší! Po dalších koncertech budeme v soutěži o "hlášku roku" pokračovat.
Původní článek o Experimentu S najdete zde a diskusi Olgy a Petra Kadlece ke koncertu zde
Co se líbilo:
1. Zaujal mě rozbor jednotlivých částí skladby.
2. Hudba byla velmi impulzivní, dynamická, živá a nenechala mě chvíli v klidu.
3. Hudba byla dobře rozebrána a skladba skvěle zahrána.
4. Na rozdíl od Leošovy Sinfonietty byla Osudová živější, a tak jsem alespoň neusínala.
5. Vážná hudba nemusí být jen vážná
6. Byla jsem spokojená způsobem interpretace, samotnou skladbou, přátelským prostředím.
7. Koncert nebyl tak nudný, jak jsem si původně myslela, docela zábavné.
8. Poprvé jsem to zažil, rozhodně ne naposledy, líbilo se mi řešení.
9. Mile mě překvapilo, že koncert byl zpracován i trochu poučně, a ne jen odehraná symfonie.
10. Byl jsem příjemně překvapený skladbou samotnou. Nevěděl jsem, že je tak dobrá.
11. Neusnula jsem a udržela pozornost a to už něco znamená.
12. Vtipnější rozbor než minule.
13. Osudovou znám a přesto mě při poslechu mrazilo.
14. Hezká violoncellistka.
15. Dobrý výběr skladby, perfektně zahraná a nejlepší byly ještě ty alternativy, co se našly v Beethovenových poznámkách.
16. Přístup k obecenstvu a atmosféra.
17. Dirigent byl velmi vtipný a orchestr plný mladých lidí.
18. Studenti hráli jako profesionálové, bylo to ohromné.
19. Líbilo se mi, jak dokázali rozebrat Beethovenovu Osudovou symfonii tak, že jsem jí i jako laik dokázala porozumět.
20. Myslela jsem, že mě to nebude bavit, ale bylo to příjemné, ani jsem neusla.
21. Srozumitelný výklad, působivá skladba.
22. Zaujal mě příjemný dirigent a milý „uvaděč“.
23. Osudová se mi líbila už jen proto, že to bylo zajímavější než Janáček.
24. Osudová je strhující, živelná, plná síly.
25. Myslím, že většina lidí zná začátek Osudové. Teď alespoň vím, jak pokračuje.
26. Bylo to něco, co jsem nikdy neslyšel. Bylo to originální a famózní „osudové“.
27. Maximální využití jednoho motivu, vyždímání všeho, co jde, z jednoho rifu.
28. Ta nevyhnutelná postupná gradace, ten „osudový“ motiv… a pěkné houslistky a violistky.
29. Je dynamická, nespoutaná – dokonalé vyjádření Beethovenovy duše.
30. Dynamika – lidi mají zažito, že vážná hudba je něco nudného, do dnešního uspěchaného světa se to nehodí.
31. Zajímavý byl dlouhý konec a pomalejší 2. věta, ta je hodně zajímavá.
32. Začátek Osudové – dokáže „přimrazit“.
Co se nelíbilo:
1. Myslela jsem, že skladba bude víc akční, rychlejší.
2. V první části byly komentáře až zbytečně protahovány.
3. Hudba se mi líbila, první polovina koncertu nikoliv vzhledem k evidentnímu zaměření na mladší publikum.
4. Koncert mi oproti minulému přišel dlouhý.
5. Vadilo mi přílišné rozebírání této skladby.
6. Místy velmi složité na poslech, až jakoby přeplácané.
7. Skladba se mi líbila, ale zprvu mi vadilo moderátorovo přerušování.
8. Vadila mi přílišná vážnost; první část pořadu mě naprosto vyčerpala.
9. Když hráli moc nahlas.
10. Nenadchli mě „reportéři“, kteří kladli otázky publiku.
11. Druhá polovina Osudové mě nijak neoslovila.
12. Snad jen drobné nedostatky ze strany interpretů.
13. Ke konci byla až uspávající.
14. Pořád dokola ten samý motiv.
15. Strachovala jsem se, aby se mě na nic neptali.
16. Celkem mě otravují ty části, kdy se skladba rozebírá, ale je to i zajímavé.
17. Líbil se mi začátek, který na mě působil dost depresivně a raději bych, aby se v tomto duchu táhla dál celá symfonie a nepřecházela do kontrastních veselých částí.
18. Z koncertu byla udělaná zbytečná show.
19. Podle mě spolu věty moc nesouvisely; udělala bych to hustší a „osudovější“.
20. Vadilo mi postupné přehrávání ukázek.
21. Ani ne ta skladba jako místo, na kterém jsem seděla, neměla jsem kam dát nohy.
Obsáhlejší komentáře studentů z Prvního obnoveného reálného gymnázia
1. Pro mě, jakožto člověka, který není zvyklý poslouchat vážnou hudbu, byla celá akce zajímavá a hodnotná a jsem za ni vděčný. K tomu mi přišel adekvátní i projev a celkové uvádění – předpokládá se (správně), že dnešní mladí k vážné hudbě vysloveně netíhnou… Projevu jako takovému v zásadě nemám co vytknout. Možná bych se více zaměřil na dobové souvislosti a ovlivnění toho kterého skladatele, na to jak vůbec vážná hudba vzniká…
2. Když se lidé s mikrofony vyznají ve vážné hudbě nebo konkrétní skladbě, mohli by pokládat divákům zdánlivě jednoduché otázky, kterými by se dostali k hodnotným odpovědím. Jinak se mi výstup líbil, způsob vysvětlování jednotlivých částí skladby byl dobrý, zvlášť mne zaujaly ukázky jednotlivých variací na tutéž melodii.
3. Problém je myslím spíše v tom, že v publiku byly různé věkové kategorie a také byl každý jinak zapálený pro to jít na klasiku. My jsme tam byli nejstarší a tak to na mě chvílemi působilo moc takové pro mladší. Padla spousta zajímavých věcí a rozpitvávání té symfonie bylo taky velmi přínosné. Jelikož jste ale počítal s tím, že v publiku sedí spousta malých dětí, tak byl akorát tón, nebo styl vaší řeči pro mě možná přehnaný. Ale spíše se mi to líbilo a bavilo mě to. Nejvíce mi vadily odpovědi dětí, které by tam nejradši nebyly a nechtěly moc spolupracovat.
4. Klasiku a zejména Beethovena mám ráda, tudíž jsem se těšila, že se toho o Osudové hodně dozvím. Asi právě proto jsem byla zklamaná, protože se mi zdálo, že to nebylo zaměřeno tolik na fakta, jako spíše na snahu probudit v dětech zájem. Což chápu, jelikož vím, jaký vztah ke klasice mají moji vrstevníci. Na druhou stranu si ale myslím, že když je člověku něco nuceno, už z principu to bude odmítat. Zkrátka bych uvítala, kdyby to bylo pojato „dospěleji“, jelikož kdo má zájem, ten dávat pozor bude, a kdo ne, ten bude stejně poslouchat discmana.
1. Zaujal mě rozbor jednotlivých částí skladby.
2. Hudba byla velmi impulzivní, dynamická, živá a nenechala mě chvíli v klidu.
3. Hudba byla dobře rozebrána a skladba skvěle zahrána.
4. Na rozdíl od Leošovy Sinfonietty byla Osudová živější, a tak jsem alespoň neusínala.
5. Vážná hudba nemusí být jen vážná
6. Byla jsem spokojená způsobem interpretace, samotnou skladbou, přátelským prostředím.
7. Koncert nebyl tak nudný, jak jsem si původně myslela, docela zábavné.
8. Poprvé jsem to zažil, rozhodně ne naposledy, líbilo se mi řešení.
9. Mile mě překvapilo, že koncert byl zpracován i trochu poučně, a ne jen odehraná symfonie.
10. Byl jsem příjemně překvapený skladbou samotnou. Nevěděl jsem, že je tak dobrá.
11. Neusnula jsem a udržela pozornost a to už něco znamená.
12. Vtipnější rozbor než minule.
13. Osudovou znám a přesto mě při poslechu mrazilo.
14. Hezká violoncellistka.
15. Dobrý výběr skladby, perfektně zahraná a nejlepší byly ještě ty alternativy, co se našly v Beethovenových poznámkách.
16. Přístup k obecenstvu a atmosféra.
17. Dirigent byl velmi vtipný a orchestr plný mladých lidí.
18. Studenti hráli jako profesionálové, bylo to ohromné.
19. Líbilo se mi, jak dokázali rozebrat Beethovenovu Osudovou symfonii tak, že jsem jí i jako laik dokázala porozumět.
20. Myslela jsem, že mě to nebude bavit, ale bylo to příjemné, ani jsem neusla.
21. Srozumitelný výklad, působivá skladba.
22. Zaujal mě příjemný dirigent a milý „uvaděč“.
23. Osudová se mi líbila už jen proto, že to bylo zajímavější než Janáček.
24. Osudová je strhující, živelná, plná síly.
25. Myslím, že většina lidí zná začátek Osudové. Teď alespoň vím, jak pokračuje.
26. Bylo to něco, co jsem nikdy neslyšel. Bylo to originální a famózní „osudové“.
27. Maximální využití jednoho motivu, vyždímání všeho, co jde, z jednoho rifu.
28. Ta nevyhnutelná postupná gradace, ten „osudový“ motiv… a pěkné houslistky a violistky.
29. Je dynamická, nespoutaná – dokonalé vyjádření Beethovenovy duše.
30. Dynamika – lidi mají zažito, že vážná hudba je něco nudného, do dnešního uspěchaného světa se to nehodí.
31. Zajímavý byl dlouhý konec a pomalejší 2. věta, ta je hodně zajímavá.
32. Začátek Osudové – dokáže „přimrazit“.
Co se nelíbilo:
1. Myslela jsem, že skladba bude víc akční, rychlejší.
2. V první části byly komentáře až zbytečně protahovány.
3. Hudba se mi líbila, první polovina koncertu nikoliv vzhledem k evidentnímu zaměření na mladší publikum.
4. Koncert mi oproti minulému přišel dlouhý.
5. Vadilo mi přílišné rozebírání této skladby.
6. Místy velmi složité na poslech, až jakoby přeplácané.
7. Skladba se mi líbila, ale zprvu mi vadilo moderátorovo přerušování.
8. Vadila mi přílišná vážnost; první část pořadu mě naprosto vyčerpala.
9. Když hráli moc nahlas.
10. Nenadchli mě „reportéři“, kteří kladli otázky publiku.
11. Druhá polovina Osudové mě nijak neoslovila.
12. Snad jen drobné nedostatky ze strany interpretů.
13. Ke konci byla až uspávající.
14. Pořád dokola ten samý motiv.
15. Strachovala jsem se, aby se mě na nic neptali.
16. Celkem mě otravují ty části, kdy se skladba rozebírá, ale je to i zajímavé.
17. Líbil se mi začátek, který na mě působil dost depresivně a raději bych, aby se v tomto duchu táhla dál celá symfonie a nepřecházela do kontrastních veselých částí.
18. Z koncertu byla udělaná zbytečná show.
19. Podle mě spolu věty moc nesouvisely; udělala bych to hustší a „osudovější“.
20. Vadilo mi postupné přehrávání ukázek.
21. Ani ne ta skladba jako místo, na kterém jsem seděla, neměla jsem kam dát nohy.
Obsáhlejší komentáře studentů z Prvního obnoveného reálného gymnázia
1. Pro mě, jakožto člověka, který není zvyklý poslouchat vážnou hudbu, byla celá akce zajímavá a hodnotná a jsem za ni vděčný. K tomu mi přišel adekvátní i projev a celkové uvádění – předpokládá se (správně), že dnešní mladí k vážné hudbě vysloveně netíhnou… Projevu jako takovému v zásadě nemám co vytknout. Možná bych se více zaměřil na dobové souvislosti a ovlivnění toho kterého skladatele, na to jak vůbec vážná hudba vzniká…
2. Když se lidé s mikrofony vyznají ve vážné hudbě nebo konkrétní skladbě, mohli by pokládat divákům zdánlivě jednoduché otázky, kterými by se dostali k hodnotným odpovědím. Jinak se mi výstup líbil, způsob vysvětlování jednotlivých částí skladby byl dobrý, zvlášť mne zaujaly ukázky jednotlivých variací na tutéž melodii.
3. Problém je myslím spíše v tom, že v publiku byly různé věkové kategorie a také byl každý jinak zapálený pro to jít na klasiku. My jsme tam byli nejstarší a tak to na mě chvílemi působilo moc takové pro mladší. Padla spousta zajímavých věcí a rozpitvávání té symfonie bylo taky velmi přínosné. Jelikož jste ale počítal s tím, že v publiku sedí spousta malých dětí, tak byl akorát tón, nebo styl vaší řeči pro mě možná přehnaný. Ale spíše se mi to líbilo a bavilo mě to. Nejvíce mi vadily odpovědi dětí, které by tam nejradši nebyly a nechtěly moc spolupracovat.
4. Klasiku a zejména Beethovena mám ráda, tudíž jsem se těšila, že se toho o Osudové hodně dozvím. Asi právě proto jsem byla zklamaná, protože se mi zdálo, že to nebylo zaměřeno tolik na fakta, jako spíše na snahu probudit v dětech zájem. Což chápu, jelikož vím, jaký vztah ke klasice mají moji vrstevníci. Na druhou stranu si ale myslím, že když je člověku něco nuceno, už z principu to bude odmítat. Zkrátka bych uvítala, kdyby to bylo pojato „dospěleji“, jelikož kdo má zájem, ten dávat pozor bude, a kdo ne, ten bude stejně poslouchat discmana.