Koncerty s becherovkou
05/08/05 12:02
Jediný festival, kde
dávají muzikantům po koncertu místo kytky
flašku becherovky, je Mladé pódium
v Karlových Varech. Inu sponzoři... I
když se mladí umělci tvářili trochu
překvapeně, kvalitním alkoholem nepohrdl
nikdo. Navíc byl zahajovací koncert pánskou jízdou -
sešli se tu houslista Roman Patočka,
hobojista Vilém Veverka a dirigent Marko
Ivanovič s Karlovarským orchestrem.
Téma letošního ročníku bylo Polsko, takže se hrál hodně polský repertoár, promítaly polské filmy a přijeli mladí polští básníci. Za dva dny jsem slyšela vcelku atraktivní Kilarovu Orawu, Szymanovského složitý houslový koncert, z něhož Patočka vyždímal maximum, Martinů slavný hobojový koncert a Chopina mezi obrazy v Galerii umění. Klavíristka Jaroslava Pěchočová tam předvedla, že navzdory své velmi útlé postavě není žádná muší váha - naložila si rovnou 12 Chopinových preludií, 2 balady a předtím ještě Janáčkův Zarostlý chodníček (celou 1. řadu) a tři bouřlivé Smetanovy České tance. Dobrých 27 kousků...
Ještě se vrátím k hobojistovi Vilému Veverkovi, o kterém jsem předem hodně slyšela, ale poprvé jej viděla naživo. Tenhle originální chlapík, kromě toho, že hraje bravurně, je taky slušný showman. Chvíli vrhá šarmantní úsměvy do publika, pak se otočí zády a povzbuzuje orchestr a rytmus mu hraje celým tělem. Přidával senzační sólové blues, ale s karlovarskými žlučníkáři, jak se odpradávna říká zdejšímu publiku, to ani moc nehlo. Aspoň víme proč.
Téma letošního ročníku bylo Polsko, takže se hrál hodně polský repertoár, promítaly polské filmy a přijeli mladí polští básníci. Za dva dny jsem slyšela vcelku atraktivní Kilarovu Orawu, Szymanovského složitý houslový koncert, z něhož Patočka vyždímal maximum, Martinů slavný hobojový koncert a Chopina mezi obrazy v Galerii umění. Klavíristka Jaroslava Pěchočová tam předvedla, že navzdory své velmi útlé postavě není žádná muší váha - naložila si rovnou 12 Chopinových preludií, 2 balady a předtím ještě Janáčkův Zarostlý chodníček (celou 1. řadu) a tři bouřlivé Smetanovy České tance. Dobrých 27 kousků...
Ještě se vrátím k hobojistovi Vilému Veverkovi, o kterém jsem předem hodně slyšela, ale poprvé jej viděla naživo. Tenhle originální chlapík, kromě toho, že hraje bravurně, je taky slušný showman. Chvíli vrhá šarmantní úsměvy do publika, pak se otočí zády a povzbuzuje orchestr a rytmus mu hraje celým tělem. Přidával senzační sólové blues, ale s karlovarskými žlučníkáři, jak se odpradávna říká zdejšímu publiku, to ani moc nehlo. Aspoň víme proč.