Výlet do velké francouzské opery s Natalií Dessay
29/09/05 10:07
byl docela nudný.
Autoři jako Thomas, Boildieu, Cherubini se u nás
moc nehrají a soudě z toho, co jsme mohli
slyšet (většinou úryvky
zapomenutých oper), to není ani moc velká
škoda. Žádná jiskra nebo esprit, o
němž se vždy básní v souvislosti
s francouzskou hudbou. Vrcholem nudy byla dlouhá
baletní suita z opery Gustav III, kterou má na
svědomí Daniel-Francois-ESPRIT (!) Auber, jinak
slavný svou „Němou z Portici“.
Tolik prázdné a slaboduché hudby se jen tak
neslyší. Proč ji dirigent Michel
Swierczewski s PKF dali na program, ví bůh.
Dessay skutečně zazářila až ve starých dobrých italských peckách od Belliniho a Donizettiho, tam se teprve naplno ukázala její úžasná technika. I když její hlas nemá moc osobitou barvu (možná i kvůli opakovaným operacím hlasivek), používá ho s mimořádnou virtuozitou.
Nakonec útlou Natalii zradila i pověstná francouzská móda. Koncert dozpívala naboso, zřejmě déle nesnesla na nohou děsně špičaté střevíce v rudé barvě toalety...
(PKF s Natalií Dessay zahajovali ve Stavovském divadle festival Struny podzimu).
Dessay skutečně zazářila až ve starých dobrých italských peckách od Belliniho a Donizettiho, tam se teprve naplno ukázala její úžasná technika. I když její hlas nemá moc osobitou barvu (možná i kvůli opakovaným operacím hlasivek), používá ho s mimořádnou virtuozitou.
Nakonec útlou Natalii zradila i pověstná francouzská móda. Koncert dozpívala naboso, zřejmě déle nesnesla na nohou děsně špičaté střevíce v rudé barvě toalety...
(PKF s Natalií Dessay zahajovali ve Stavovském divadle festival Struny podzimu).